top of page

schriftelijke communicatie

Klantvriendelijke schriftelijke communicatie:

wie schrijft die blijft.

Spelling en grammatica:

een spelvout is zo gemaakt, en je wordt erop beoordeeld. Ook al maken we allemaal wel eens een foutje.

Notuleren met plezier:

maak de stap van monnikenwerk naar betrokken verslaglegger.

persoon Schrijven

Klantvriendelijke schriftelijke communicatie

Schrijf je offertes, e-mails of brieven in een zakelijke context? Zoek je naar de juiste toon? Wil je graag dat je pennenvruchten goed gelezen worden?

 

Wat je leert:

  • Gestructureerd schriftelijk communiceren, afgestemd op je lezer en je doel.

  • Correct en aantrekkelijk taalgebruik, met de juiste toon.

 

Spelling en grammatica

 Weet je dat de spellingschecker niet al je spelfouten verbetert? Worstel je met de d-tjes en de t-tjes en vraag je je af wanneer je iets verplicht met een hoofdletter schrijft? Heb je geen idee wat een Kofschip is?

 

Wat je leert:

  • Opfrissen of kennismaken met de belangrijkste Nederlandse spellingsregels.

  • Valkuilen herkennen en dichten.

  • Toepassen van handige vuistregels om sneller en foutloos te schrijven.

 

Notuleren met plezier

Heb je een hekel aan het notuleren van vergaderingen, voel je je gespannen en lukt het je niet om de hoofdzaken van de bijzaken te onderscheiden? Kost het uitwerken van je aantekeningen urenlang tijd en stel je het uit?

 

Wat je leert:

  • Je rol kennen en je verwachtingen afstemmen bij vergaderingen.

  • Assertief communiceren.

  • Gemakkelijk notities maken tijdens vergaderingen.

  • Heldere en leesbare notulen opleveren.

  • En vooral: tijd besparen.

 

Neem contact met ons op, om je doelen te bespreken. Met onze expertise en passie zorgen we ervoor, dat je die behaalt. Wel zo genieten.

bomen
"Good writing is clear thinking made visible" - William Wheeler
bottom of page